Kedves Enikő! Van két sportoló gyermekem. A fiú 12 éves, a lány 11. Mindketten vizilabdáznak heti ötször, valamint a fiamnak minden hétvégén meccse van. Elég nagy fizikai megterhelésnek vannak kitéve. Igyekszünk a számukra az optimális táplálkozást biztosítani, de attól tartok, hogy nem sikerül a megfelelő fehérjével ellátni a szervezetüket. Érdeklődöm, hogy mi a véleménye a plusz protein bevitelről, lehet-e adni, vagy kell-e adni ilyet a gyerekeknek. Ha igen, milyen mennyiségben, ill. edzés előtt vagy után. Válaszait előre is köszönöm. Tiszetlettel Erika


Kedves Erika!

Ilyen kis gyerekeknek nem szabad még semmilyen táplálék kiegészítőt adni, csakis az étkezéssel lehet több fehérjét bevinni a szervezetükbe.

A teljesítmény javítását vagy az állóképesség növelését mentálisan is lehet “edzeni”, különféle technikákkal. Egy régebbi levelemben írtam már róla, pl. vizualizációval (elképzeltetni a meccset a sportolóval, vagy különféle mozdulatsorokat=hasonló hatással bír az agyban, mintha fizikailag is végre lenne hajtva, és ezáltal felkészít a teljesítményre.)

Továbbá pl. a magyar olimpiai csapat felkészítésénél a sportpszichológusok négy módszert alkalmaztak:
-autogén tréning -relaxációs technika,
-mentális tréning (pl. vizualizáció)- amiről írtam,
-figyelem fókuszálás – összpontosítás elősegítése,
-kognitív technikák – agy “programozása”.

Önnek, mint édesanyának elsősorban a lelki támogatás erősítését javasolnám.
Sok sikert Önöknek, Üdvözlettel, Gazdag Enikő